جریمه سنگین در انتظار ماسک؛ اتحادیه اروپا ایکس را به فریبکاری در رابطه با تیک آبی متهم کرد

به گزارش نیوزتل، تحقیق رگولاتورهای فناوری اتحادیه اروپا نشان می دهد شبکه اجتماعی ایکس قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا را نقض کرده و تیک آبی آن کاربران را فریب می دهد.
به گزارش نیوزتل به نقل از رویترز، چنین یافته ای امکان دارد به جریمه ای کلان برای شبکه اجتماعی و تغییرات قابل توجه در شیوه عملکرد آن منجر شود. کمیسیون اتحادیه اروپا تحت قانون سرویسهای دیجیتال تحقیقی ۷ ماهه در رابطه با ایکس انجام داد و این اتهامات را ضد شبکه اجتماعی بیان نمود. قوانین مذکور پلت فرم های بزرگ آنلاین و موتورهای جستجو را ملزم می کند اقدامات بیشتری برای مقابله با محتوای غیرقانونی ریسک هایی که امنیت عمومی را تهدید می کند، انجام دهند. یافته های اولیه مدیران ارشد اتحادیه اروپا یا اتهامات اعلام شده ضد ایکس در واقع عملکرد مبهم این شرکت را هدف گرفته اند که رفتارهای کاربران، شفافیت تبلیغاتی و دسترسی محققان به داده ها را شامل می شوند. ایکس اعلام نمود با ارزیابی اتحادیه اروپا در رابطه با پیروی از قانون سرویسهای دیجیتال مخالف است و از طرفی ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی هم تهدید به شکایت نمود. وی در همین پلت فرم نوشت: ما مشتاق یک کارزار عمومی در دادگاه هستیم، ازاین رو شهروندان اروپایی می توانند حقیقت را متوجه شوند. ماسک پیش از این اعلام نمود کمیسیون یک توافق غیرقانونی محرمانه به ایکس پیشنهاد کرده تا بی سروصدا کاربران را سانسور کند، اما شرکت برخلاف پلت فرم های دیگر این معامله را قبول نکرده است. از طرفی تیری برتون کمیسیونر اتحادیه اروپا هم در شبکه ایکس به ماسک پاسخ داد و نوشت: میهمان ما باشید! هیچگاه یک معامله محرمانه با هیچ کس وجود نداشته و نخواهد داشت. قانون سرویسهای دیجیتال اروپا به ایکس و پلت فرم های بزرگ امکان عرضه تعهدات برای تسویه یک پرونده را می دهد. این به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید تعهدات را ارائه نمایید یا خیر. شیوه عملکرد قانون همین است. شما را در دادگاه می بینیم. به قول کمیسیون اتحادیه اروپا حساب های کاربری تأیید شده ایکس که تیک آبی دارند نسبت به عملکرد صنعت پاسخگو نیستند و تأثیری منفی بر تصمیم گیری آزاد و مطلعانه کاربر در رابطه با احراز هویت حساب های کاربری که با آنها ارتباط برقرار می کنند، دارند. ماسک بعد از خرید این پلت فرم در سال ۲۰۲۲ میلادی و تغییر نام آن از توئیتر به ایکس، شیوه استفاده از تیک آبی را تغییر دارد. این تیک قبلاً به معنای آن بود که حساب کاربری به فردی متعلق می باشد که هویت وی احراز شده اما این سیاست تغییر نمود و تیک آبی به کاربرانی تعلق گرفت که هزینه پرداخت می کردند. همینطور به قول کمیسیون ایکس نتوانسته الزامات قانون سرویسهای دیجیتال در خصوص تهیه اطلاعات قابل جستجو و معتبر در رابطه با تبلیغات در یک مخزن با دسترسی ساده را فراهم آورد.

منبع: