رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی: محدودیتی در اختصاص ارز به دانش بنیان های صادراتی نداریم

به گزارش نیوزتل، رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: با وجود برخی صحبت ها، ما هیچ محدودیتی در اختصاص ارز به دانش بنیان های صادراتی در صندوق توسعه ملی نداریم.

به گزارش نیوزتل به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مهدی غضنفری در آئین معرفی برنامه ملی توسعه و پشتیبانی از غزال های دانش بنیان در سالن همایش های صدا وسیما اظهار داشت: صندوق توسعه ملی سالهاست که تسهیلات ریالی برای اعطا به فعالان حوزه دانش بنیان بواسطه صندوق نوآوری و شکوفاییی قرار می دهد.
وی اشاره کرد: با وجود برخی صحبت ها، ما هیچ محدودیتی در اختصاص ارز به دانش بنیان های صادراتی در صندوق توسعه ملی نداریم.
مدیر صندوق توسعه ملی افزود: از تکنولوژی های جدید، پشتیبانی از حوزه هوش مصنوعی را هدفگذاری کرده ایم و برنامه جدید دیگر ما سرمایه گذاری بر روی شرکت های غزال دانش بنیان خواهد بود.
غضنفری، همین طور از ایجاد هاب فناوری های نوپدید و صندوق نوآوری و پژوهش آگاهی داد اضافه کرد: این صندوق مختص حوزه هوش مصنوعی در کشور است.
وی با بیان اینکه، تا حالا ۲.۵ همت برای سرمایه گذاری در اپراتوری هوش مصنوعی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختصاص یافته است اظهار داشت: صندوق توسعه ملی سال ۱۴۰۲ اعلام نمود که از آمادگی لازم برای سرمایه گذاری بر روی فعالیت شرکت های دانش بنیانی که بازگشت ارزی و سرمایه دارند برخوردارست.
غضنفری در بخش دیگری از سخنانش یکی از خطراتی که حوزه دانش بنیان را تهدید می کند توجه به تولید بیش از توجه به اقتصاد تولید دانست و اظهار داشت: ما در وزارت صمت به مسئول تولید کننده نیاز نداریم بلکه به افرادی نیازمندیم که اقتصاد صنعت، دارو، کشاورزی و انرژی را درک کند و این حوزه ها را بشناسد.
وی با تأکید بر اینکه، کار فنی را باید دانش بنیان ها انجام دهند و بخش های دولتی باید تنها بر سیاست گذاری متمرکز شوند اضافه کرد: ما در صندوق توسعه ملی تلاش می نماییم منابع این صندوق به بیراهه ها همچون تامین بودجه های جاری بجای بودجه عمرانی، اعطای تسهیلات به بانکها و همین طور بنگاه داری اختصاص نیابد.

منبع: