صبح امروز؛ ستار هاشمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را تحویل گرفت

به گزارش نیوزتل، ستار هاشمی بامداد امروز با حضور در وزارت ارتباطات سکان این وزارت خانه را برای ۴ سال در دست گرفت.
دریافت ۱۶ MB به گزارش نیوزتل به نقل از مهر، ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم روز گذشته با کسب ۲۶۴ رای موافق از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت. وی بامداد امروز پنج شنبه ۱ شهریورماه با حضور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ادای احترام به شهدای گمنام در این وزارت خانه امور در ارتباط با مدیریت این وزارت خانه را از عیسی زارع پور وزیر پیشین ارتباطات تحویل گرفت. در این مراسم عیسی زارع پور و برخی معاونان وی هم حضور داشتند.
همچنین در این مراسم جلسه شورای معاونین وزارت خانه با حضور زارع پور و هاشمی برگزار گردید.
ستار هاشمی در این مراسم ضمن اشاره به برنامه های خود برای وزارت ارتباطات اظهار داشت: حسن کمی که در برنامه توسعه هفتم وجود دارد نشان از یک نگاه دقیق است که ما آنرا پرقدرت دنبال می نماییم و این به ما کمک می نماید بدون فوت وقت کار را شروع نماییم.
وی تصریح کرد: بحث شبکه ملی اطلاعات جزو تکالیف قانونی ماست و ما بشدت آنرا دنبال می نماییم.
وزیر ارتباطات اظهار داشت: باور ما اینست که اقتصاد دیجیتال نیاز است و باید به سمتی برویم که از بورس هم استفاده نماییم. بحث سرمایه گذاری و نقد شوندگی در کنار هم معنا پیدا میکند و این ظرفیت با استفاده از بورس امکانپذیر است تا ما به سمت اقتصاد دیجیتال برویم.
هاشمی اضافه کرد: ازجمله موضوعات دیگر دولت هوشمند است، دولت هوشمند الزاماتی دارد که با وجود دستاوردهای دوستان مردم کم تر از آن استفاده کردند.
وی افزود: نگاه ما بر اینست که بتوانیم با صدمه شناسی و تعامل با مردم، صدمه شناسی و شفافیت ایجاد نماییم. در دولت هوشمند بحت قانون دوام احتیاج به پیگیری جدی دارد
وزیر ارتباطات اظهار داشت: داده های مردم باید دقیق در اختیارشان قرار بگیرد و ما این مورد را پیش از این هم بسیار دنبال کردیم.
وی ضمن اشاره به مبحث حکمرانی اظهار داشت: مبحث بعدی بحث حمکرانی داده ها است در کشور و این برای تمام دولت ها مهم می باشد. دغدغه ما و همه مردم اینست که حکمرانی پلت فرم ها چه می شود و این مورد را با نگاه حداکثری باید دنبال نماییم. اما بحث مهم حکمرانی داده های داخلی است که ما برنامه داریم از ظرفیت هوش مصنوعی در این حوزه استفاده نماییم.
وی عنوان کرد: بحث دیگر امنیت داده است، این که داده های مردم مورد حمله سایبری قرار نگیرد و ما این مورد را هم با همکاری دستگاه ها دنبال می نماییم.
هاشمی اضافه کرد: حتما در راه پیش رو از کمک ها و تجربه های دکتر زارع پور استفاده می نماییم در بحث فیبر نوری هم با کمک نخبگان جامعه به شکل جدی این مورد را دنبال می نماییم.
زارع پور وزیر پیشین ارتباطات هم در جلسه هاشمی با معاونان وزارت خانه اظهار داشت: معرفی ستار هاشمی بعنوان وزیر ارتباطات امیدبخش بود و امیدوار بودیم که نمایندگان مجلس با رای اعتماد حضور ایشان را فراهم کنم. وی افزود: هاشمی، رکورد آرای وزارت ارتباطات را شکست، قلبا خوشحالم و برای وی و همکاران آرزوی توفیق دارم. هر کمکی که از دست ما بر بیاید انجام می دهیم. سبب شادمانی است که شخصیتی فرزانه و دانشمند و با اخلاق سکان وزارت خانه را برعهده می گیرد.

منبع: