اخبار فناوری و موبایل
به گزارش نیوزتل ربات های جدید، راهکارهای ایمنی برای برگزاری رویدادهای زنده در زمان همه گیری بیماری کرونا هستند و در همین راستا شرکت ˮچیتا موبایلˮ از سه ربات جدید رونمایی کرده است.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، برای خیلی از علاقه مندان به فناوری، نخستین نشانه ای که کووید-۱۹ به صورت گسترده بر علاقه آنها تاثیر گذاشت، در ماه فوریه بود، هنگامی که کنگره جهانی موبایل در بارسلونا به دنبال شیوع کووید-۱۹ و در کوشش برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا لغو شد.
سپس در ماه های بعد مشخص شد که متوقف کردن و لغو رویدادهای بزرگ فناوری برای توقف آنچه در نهایت به یک بحران جهانی تبدیل گشته است، کافی نیست.
حالا شرکت رباتیک “چیتا موبایل”(Cheetah Mobile) در کوشش برای تأمین ایمنی رویدادهای فناوری آینده در مقابله با کووید-۱۹ و سایر بیماری های همه گیر احتمالی از سه ربات خدماتی مبتنی بر هوش مصنوعی به نامهای “GreetBot”، “EngageBot” و “FanBot” رونمایی کرده است.
این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود آورده است: این ناوگان از ربات های جدید و ضد کرونای شرکت “چیتا موبایل” یک روش جدید و ایمن در مقابل شیوع کووید-۱۹ و تجربه بهتر، تعاملی و همراه با حفظ فاصله اجتماعی را برای طراحان رویدادها و شرکت کنندگان، چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین عرضه می دهد.
ربات معروف به “GreetBot” امکان پذیرش بدون تماس، عرضه اطلاعات رویداد و راهنمایی شرکت کنندگان حضوری را فراهم می آورد. این ربات همینطور می تواند هویت افراد را تأیید کند و تب آنها را بدون لمس بسنجد.
ربات “GreetBot” برای بازدیدکنندگان آنلاین، امکان پرس وجو به صورت زنده و در زمان واقعی و همینطور برگزاری تورهای مجازی را در مکان های مختلف فراهم می آورد. در واقع این ربات در نمایشگاه بین المللی اتومبیل پکن ۲۰۲۰ آزمایش شد، جایی که به شرکت کنندگان اجازه می داد به خودروهایی که بیشتر پسندیدند، رای دهند و گزینه های برتر را معرفی می کرد.
ربات معروف به “EngageBot” هم اطلاعات دقیق رویدادها مانند برنامه ها و موضوعات رویداد و نقشه های محل برگزاری را در نمایشگر بزرگ خود برای شرکت کنندگان در محل رویداد نمایش می دهد. همینطور می تواند به صورت صوتی به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دهد.
بر مبنای بیانیه مطبوعاتی این شرکت، “EngageBot” با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی بعنوان یک عامل بازاریابی عمل می کند و احتیاج به ارتباط انسانی را از بین می برد.
در آخر، ربات معروف به “FanBot” یک دستگاه فروش سیار متحرک و خودران است که میان وعده ها و نوشیدنی ها و خوراکی های مخصوص پذیرایی از شرکت کنندگان در رویدادهای حضوری را عرضه می دهد. البته این ربات مجهز به یک سیستم پرداخت بدون تماس برای پیشگیری از شیوع کووید-۱۹ است.
شرکت سازنده می گوید این ربات با استفاده از هوش مصنوعی تلاش می کند نیازهای شرکت کنندگان را پیش بینی نماید.
همه این ربات ها از سیستم عامل اختصاصی گفتاری معروف به “OrionStar” که مخصوص شرکت “چیتا موبایل” است، استفاده می نمایند و دارای دقت گفتاری بیشتر از ۹۰ درصد هستند.
شاید چشمگیرترین فناوری به نمایش درآمده در این ناوگان جدید از ربات های “چیتا موبایل”، فناوری هوش مصنوعی “OrionStar” باشد که به هر سه ربات این امکان را می دهد تا قابلیت های هوش مصنوعی را شامل فناوری تشخیص چهره، فناوری های صوتی و حتی درک احساسات به صورت یکپارچه در خود ادغام کنند.
“چیتا موبایل” در ماه های اخیر از ربات “master tea” هم که یک ربات انسان نمای باریستا است، رونمایی نمود که می تواند چای و قهوه را به صورت حرفه ای و با طعم عالی در اختیار مشتریان قرار دهد.
باآنکه بیماری همه گیر کووید-۱۹ در سطح جهانی تاثیر فاجعه باری برجای گذاشته است و هنوز هم هر روزه بر آمار قربانیان این ویروس منحوس افزوده می شود، اما پیشرفت های فنی و علمی در زمینه رباتیک و سایر زمینه ها مانند پزشکی را هم سبب شده است که شاید اگر انتشار کرونا نبود، آنها را نمی دیدیم یا دیرتر شاهد محقق شدن آنها بودیم.