اخبار فناوری و موبایل
نیوزتل: یک آژانس پشتیبانی از مصرف کنندگان در ایتالیا از اپل شکایت کرده و خواهان غرامتی ۶۰ میلیون یورویی شده است.
به گزارش نیوزتل به نقل از گیزموچاینا، بتازگی یک آژانس پشتیبانی از مصرف کنندگان ایتالیا از اپل شکایت کرده است. بر اساس گزارش ها این شکایت گروهی در دادگاه میلان ثبت شده و ادعا می کند اپل مشتریان را فریب داده است.
شکایت مربوط به بیش از یک میلیون دستگاه آیفون۶ُ، ۶ پلاس، ۶ اس و ۶ اس پلاس است که بین ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ میلادی به فروش رسیده است.
به طور دقیق تر این شکایت مربوط به کندتر شدن عملکرد باتری دستگاهها از طرف اپل در سری آیفون۶ است. در مارس ۲۰۲۰ اپل مجبور شد برای شکایت مشابهی مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار جریمه بپردازد.
از سوی دیگر شکایت جدید در حالی ثبت شده که یک ماه قبل اپل به سبب ادعای گمراه کننده درباب ضدآب بودن دستگاه با جریمه ای ۱۰ میلیون یورویی در ایتالیا روبرو شده است. در هر حال آژانس پشتیبانی از مصرف کننده خواهان غرامتی ۶۰ میلیون یورویی (۷۳ میلیون دلار) است.
در اصل مبنای شکایت آنست که اپل با کند کردن عملکرد دستگاه های قدیمی خود و خسارت به باتری، اقدامی ناعادلانه انجام داده است. اپل برای برطرف نمودن این چالش طرح جایگزین کردن باتری با قیمت اندک را اعلام نمود.