درباره سوءاستفاده از اطلاعات؛ اتحادیه اروپا و انگلیس برای تحقیق از فیسبوک متحد شدند

رگولاتورهای انگلیس و اتحادیه اروپا تحقیقاتی درباره سواستفاده فیسبوک از اطلاعات در ارتباط با تبلیغات طبقه بندی شده برای دستیابی به مزیت در بازار شروع کرده اند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ورج، رگولاتورهای اتحادیه اروپا و انگلیس تحقیقاتی آنتی تراستی (ضدانحصار) درباره سرویس Marketplaces فیسبوک شروع کرده اند. آنها نگران هستند که این سرویس رقابت برای تبلیغات دسته بندی شده را مختل می کند. اتحادیه اروپا و انگلیس می خواهند بدانند آیا فیسبوک به صورت ناعادلانه از اطلاعات در ارتباط با آگهی ها برای رقابت در بازار تبلیغات دسته بندی شده، بهره برده است یا خیر. همینطور آنها در این تحقیقات با یکدیگر همکاری می کنند. به قول مارگارت وستاگر کمیسر رقابت کمیسیون اتحادیه اروپا، هم اکنون فیسبوک ذخایر بزرگی از اطلاعات درباره فعالیتهای کاربران در شبکه اجتماعی و فراتر را جمع آوری می کند. بدین سان می تواند گروه های خاصی از مشتریان را هدف بگیرد. در بخشی از بیانیه او آمده است: ما جزئیاتی را بررسی می نماییم تا مشخص شود آیا این اطلاعات به فیسبوک یک مزیت رقابتی ناعادلانه در بخش تبلیغات دسته بندی شده آنلاین می دهد یا خیر. افراد می توانند در بخش مذکور کالا و خدمات بفروشند و فیسبوک هم می تواند با شرکت هایی رقابت کند که اطلاعاتشان را جمع آوری می کند. به قول کمیسیون اتحادیه اروپا تحقیقات اولیه نگرانی هایی را به وجود آورد که فیسبوک از اطلاعات در ارتباط با سرویسهای تبلیغات دسته بندی شده رقبایش استفاده می نماید تا با آنها رقابت کند. کمیسیون اتحادیه اروپا و سازمان رقابت و بازارهای انگلیس (CMA) تحقیقاتی رسمی و دقیق برای ارزیابی این نگرانی ها انجام می دهند.

منبع: