اخبار فناوری و موبایل
برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری، بیش از ۳۳ میلیون دقیقه از لنز ایرانسل تماشا شد.
به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، همزمان با شروع برنامه های تبلیغاتی نامزدهای سیزدهمین دورهی ریاست جمهوری، از ۷ تا ۲۶ خردادماه امسال، «لنز»، اپلیکیشن تلویزیون اینترنتی ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، هفت شبکهی اختصاصی ۲۴ ساعته برای هفت نامزد این انتخابات و نیز شبکهی ویژه ریاست جمهوری را فعال کرد. در این دوره، چهار مناظرهی اختصاصی و پوشش صد درصدی سه مناظره سراسری کاندیداها که بوسیله صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تهیه و تدارک دیده شده بود، پخش گردید. در کنار پخش مناظره های یاد شده بیش از ۲ هزار محتوای تولیدی نیز بوسیله لنز، برای مخاطبان نمایش داده شد. لنز، همین طور با همکاری خبرگزاری فارس، برنامه های انتخاباتی این خبرگزاری را نیز در اختیار مخاطبان خود قرار داد. برنامه های پخش شده از لنز، مجموعاً بیش از ۳۳ میلیون دقیقه توسط کاربران این تلویزیون اینترنتی مشاهده شدند و برای اطلاع رسانی این برنامه ها، به مشترکان ایرانسل پیامک و به مشترکان لنز نوتیفیکیشن ارسال شد. در بازهی زمانی یاد شده، شبکهی اختصاصی آیت الله رئیسی، رییس جمهور منتخب با بیشترین میزان اقبال از طرف مخاطبان، ۲ میلیون و ۸ هزار و ۸۱۳ دقیقه بازدید داشت. شبکهی اختصاصی نامزدهای دیگر به ترتیب آقایان جلیلی یک میلیون و ۸۴۹ هزار و ۲۴۷ دقیقه، رضایی یک میلیون و ۷۴۸ هزار و ۷۲۸ دقیقه، همتی ۷۰۴ هزار و ۶۰۳ دقیقه، زاکانی ۴۹۴ هزار و ۸۱۹ دقیقه، قاضی زاده هاشمی ۴۱۱ هزار و ۴۱۴ دقیقه و مهرعلیزاده ۳۵۶ هزار و ۴۸۲ دقیقه بازدید داشتند. محتواهای پخش شده از کانال «ویژه برنامهی انتخابات ریاست جمهوری» نیز، ۶ میلیون و ۵۱ هزار و ۶۱۹ دقیقه و شبکهی انتخاباتی «آرا»، ۳ میلیون و ۷۳ هزار و ۵۰۸ دقیقه مشاهده شده اند. مناظره های اختصاصی لنز مانند مناظرهی مهدی مطهرنیا با ابوالفضل ظهره وند، محمد نمازی با سید محمد حسینی، عباس سلیمی نمین با علی تاجرنیا و محمد عطریانفر با ناصر ایمانی انجام شد که به طور متوسط هرکدام بیش از نیم میلیون دقیقه دیده شده اند. علاوه بر این، هر یک از سه مناظرهی اصلیِ سیزدهمین دورهی نامزدهای ریاست جمهوری که توسط صدا و سیما تهیه و پخش گردید نیز، بیش از ۳ میلیون دقیقه، مورد توجه مخاطبان این تلویزیون اینترنتی قرار گرفته اند. همچنین، برنامه های انتخاباتی تولید شده توسط شبکه های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که بطور مستقیم از لنز پخش شده اند، ۵ میلیون و ۷۱ هزار و ۷۴۴ دقیقه مشاهده شده اند. در فاصله زمانی ۷ تا ۲۶ خردادماه، نزدیک به یک میلیون کاربر یکتا از لنز برای تماشا و پیگیری برنامه های انتخاباتی نامزدها استفاده کردند. لنز، یک تلویزیون اینترنتی است که توسط ایرانسل، اولین ارائه دهندهی ۵G در ایران، عرضه شده و تازه ترین فیلم ها و سریال های ایرانی و خارجی، برنامه های زندهی تلویزیونی، پخش مستقیم برنامه های ورزشی، پادکست، کتاب های صوتی و آلبوم های جدید موسیقی را در اختیار مخاطبان خود می گذارد.