اخبار فناوری و موبایل
اتحادیه اروپا درباره فرآیند ادغام یک شرکت فعال در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری با فیسبوک تحقیقاتی انجام می دهد چونکه نگرانی هایی درباره تأثیر آن بر رقابت در بازار تبلیغات آنلاین وجود دارد.
به گزارش نیوزتل به نقل از آسوشیتدپرس، رگولاتورهای اتحادیه اروپا تحقیقاتی گسترده درباره برنامه فیسبوک برای خرید شرکت کاستومر (Kustomer) شروع کرده اند، چونکه نگرانی هایی در خصوص تاثیر این معامله در سخت تر شدن رقابت به وجود آمده است. کمیسیون اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام نمود مشغول بررسی این عملیات ادغام است چونکه بیم آن می رود فیسبوک از راه آن به اطلاعات بیشتری برای عرضه تبلیغات شخصی سازی شده برسد و بدین سان مزیت بیشتری در بازار تبلیغات آنلاین داشته باشد. این شبکه اجتماعی آمریکایی در ماه نوامبر ۲۰۲۰ میلاد از خرید «کاستومر» اطلاع داد. همزمان فیسبوک تلاش داشت با افزایش روش های ارتباطی میان کسب و کارها و مشتریان، درآمد خویش را از سرویسهای واتس اپ و مسنجر بیشتر کند. این سرویس ها طی دوران پاندمی با چالش هایی روبرو شده بودند. «کاستومر» نرم افزاری عرضه می دهد که با عرضه یک داشبورد واحد از کانال های ارتباطی مختلف به کسب و کارها کمک می نماید، محاورات آنلاین خویش را با مشتریان مدیریت کنند. مارگارت وستاگر معاون اجرایی کمیسیون اتحادیه اروپا در اطلاعیه ای در اینباره اعلام نمود: هدف از تحقیقات ما آن است که تضمین شود این تراکنش به کسب و کارها یا مشتریان صدمه ای نمی رساند و از طرفی اطلاعاتی که در اختیار فیسبوک قرار می گیرد به رقابت صدمه نمی رساند. فیسبوک اعلام نموده با کمیسیون اتحادیه اروپا کاملاً همکاری می کند و این عملیات به رقابت صدمه نمی رساند. در بیانیه این شرکت آمده است: افراد بیشتری از سرویسهای مشتری بهره می برند که سریع تر و غنی تر است و افراد می تواند در زمان دلخواه به آن دسترسی یابند. ناظر رقابت انگلیس هفته گذشته بررسی این عملیات ادغام را شروع کرده چونکه بیم آن دارد که چنین اقدامی به شدت رقابت در بازار را کم کند.
منبع: نیوزتل