اخبار فناوری و موبایل
کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا از ۳ اپراتور بزرگ اینترنت این کشور به علت ادعاهای نادرست درباره سرعت سرویس هایشان شکایت کردند.
به گزارش خبرگزار ی مهر به نقل از رویترز، رگولاتور مصرف کننده استرالیا شکایت هایی جداگانه از ۳ اپراتور سرویس اینترنت ثبت کرده چونکه آنها ادعاهایی نادرست درباره سرعت اینترنت بیان کرده اند. طبق اطلاعات موجود، کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرلیا شرکتهای تلسترا، اپتوس و تی پی جی تله کام را متهم کرده ادعاهایی نادرست درباره حداکثر سرعت سرویسهای اینترنت خود بیان کرده و همینطور با وجود دریافت هزینه از برخی مشتریان، اینترنت با سرعت وعده داده شده را در اختیار آنها قرار ندادند. «شبکه ملی پهنای باند» (NBN) بعنوان تهیه کننده عمده پهنای باند در استرالیا عمل می کند که اپراتورهای اینترنت در این کشور مشتریان آن هستند. در این میان شرکت تی پی جی اعلام نموده هزینه مشتریان خسارت دیده را باز پرداخت می کند. تلسترا و اپتوس هم اعلام نموده اند گزینه هایی در اختیار این دسته از مشتریان قرار می دهند. به قول راد سیمز، مدیر کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا، این ۳ شرکت در کل صدها هزار مشتری را گمراه کرده اند. او در اینباره اضافه کرد: آنچه این رفتار را نگران کننده تر می کند، آن است که ۳ شرکت از چالش ها آگاه بودند و قبلاً تعهد کرده بودند مشکل مصرف کنندگان را رفع کنند.
منبع: نیوزتل