اخبار فناوری و موبایل
به گزارش نیوزتل رئیس جدید شورای ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا از فناوری های اتوپایلوت تسلا انتقاد کرده و اعتقاد دارد نامگذاری طرح های این فناوری گمراه کننده است و منجر به سوءاستفاده می شود.
به گزارش نیوزتل به نقل از انگجت، جنیفر هامندی رئیس جدید شورای ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا (NTSB) در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال گفت تسلا باید پیش از عرضه گسترده خصوصیت هایی مانند اتوپایلوت و رانندگی کاملاً خودران برخی چالش های ایمنی را برطرف کند. همینطور او درباره آپدیت های تست بتای قابلیت های تسلا در خودرو های عمومی ابراز ناخشنودی کرد. او هم مانند خیلی از منتقدان دیگر از نامگذاری طرح «کمک رانند خودرو» انتقاد نمود. به قول هامندی برچسب «رانندگی کاملاً خودران» گمراه کننده و غیرمسئولانه است و در نتیجه بعضی از آن سو استفاده می نمایند «رانندگی کاملاً خودران» برخلاف نامش فقط خودمختاری اندکی در بعضی شرایط بوجود می آورد و همچنان نیازمند آن است که راننده پشت فرمان خودرو حاضر باشد. تسلا امیدوار است در آینده تاکسی رباتیک هایی با قدرت خودمختاری واقعی بسازد که بدون کمک راننده حرکت می کنند اما تابحال چنین سیستمی را نمایش نداده است. تسلا و مدیر ارشد اجرایی آن (ایلان ماسک) ادعا می کنند قابلیت خودران وسیله نقلیه در کل ایمن تر از کنترل دستی خودرو است. این درحالی است که نگرانی هایی درباره تصادف خودرو هنگام فعال بودن این توانایی وجود دارد. این خودروساز قابلیت رانندگی کاملاً خودران را در تست ها به کار گرفته تا خصوصیت های نیمه خودران را هنگام رانندگی واقعی خودرو ارتقا دهد.