اخبار فناوری و موبایل
به دنبال وقوع دو زلزله در استان هرمزگان، شبکهی ایرانسل کاملاً پایدار و درحال خدمت رسانی به مشترکان است. ایرانسل همینطور به مردم زلزله زدهی فین، تا آخر هفته، مکالمهی مجانی ارائه نمود.
به گزارش نیوزتل به نقل از مهر به نقل از روابط عمومی ایرانسل، بعد از وقوع زمین لرزه در حوالی فین در استان هرمزگان، شبکهی ایرانسل در شرایط پایدار به سر می برد و با وجود افزایش ترافیک تماس، پیامک و دیتا، ناشی از نگرانی های طبیعی بوجود آمده بعد از وقوع زلزله، درحال ادامهی خدمت رسانی به مشترکان است. با عنایت به رعایت اصول ایمنی و بالاترین استانداردهای بین المللی در طراحی و ساخت سایت های ارتباطی ایرانسل، با وجود وقوع چند زلزلهی شدید، هیچ یک از سایت های ایرانسل در منطقهی زلزله زده گرفتار مشکلاتی نظیر سقوط، تخریب و صدمه فیزیکی نشده اند و اتصال سایت های ارتباطی ایرانسل به شبکه و خدمت رسانی به مشترکان منطقهی فین، بدون مشکل در جریان است و صرفا به علت طولانی شدن قطع برق، ۱۲ سایت ایرانسل در کل استان هرمزگان، گرفتار مشکل موقتی تأمین انرژی شده بوده اند که این مشکل با حضور کارشناسان فنی ایرانسل و ارسال دیزل ژنراتور به سایت های گرفتار مشکل، حل شده است. ایرانسل آمادگی دارد تا درصورت درخواست اپراتورهای دیگر، از راه رومینگ ملی، میزبان مشترکان آنها هم باشد. با هدف تسهیل ارتباطات در شرایط اضطراری، مکالمهی مشترکان ایرانسل در شهر فین با خطوط ایرانسلی و غیر ایرانسلی، تا آخر هفته، مجانی خواهد بود. نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با رصد ۱۰۰ درصدی شبکه به صورت ۲۴ ساعته، همواره در حالت آماده باش قرار دارد تا در صورت بروز و مشاهده کوچک ترین اختلال، آنرا برطرف کرده و بهترین و باکیفیت ترین خدمات را به مشترکان خود عرضه می دهد. روز گذشته ۲۳ آبان ۱۴۰۰، در ساعتهای ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۱۵ و ۳۸ دقیقه، دو زمین لرزه به بزرگی ۶.۴ و ۶.۳ ریشتر در عمق ۱۵ کیلومتری زمین، در حوالی «فین» در استان هرمزگان رخ داد و در استان ها و حتی کشورهای همجوار هم احساس شده است. ایرانسل، از آغاز راه اندازی شبکهی خود، طرح پایداریِ شبکه در شرایط بحران را اجرا کرده تا در مواقع بروز حوادثی مانند بلایای طبیعی، اختلال در تجربهی مشترکان به حداقل ممکن برسد.
منبع: نیوزتل