صدور گواهی عمق ساخت برای دو دستگاه حوزه سلامت

نیوزتل: گواهی عمق ساخت برای دو دستگاه برونکوسکوپ و گاستروسکوپ تولید شده در یکی از شرکت های دانش بنیان فناوری صادر شد.

به گزارش نیوزتل به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، یکی از شرکت های دانش بنیان یکی از سرمایه گذاران خطرپذیر کشور است که سرمایه گذاری در عرصه های فناورانه و دانش بنیان را در امتداد رفع نیازهای کشور دنبال می کند. بر این اساس، حمایت و توانمندسازی شرکتها بعد از سرمایه گذاری، یکی از ماموریت های اصلی این شرکت محسوب می شود.
این شرکت دانش بنیان انواع آندوسکوپ های انعطاف پذیر همچون برونکوسکوپ، گاستروسکوپ، کولونوسکوپ و سیستوسکوپ را تولید می کند. این شرکت نخستین و تنها تولیدکننده آندوسکوپ های انعطاف پذیر در ایران و غرب آسیا و همین طور تولیدکننده دستگاه های هندپیس انسداد عروق است؛ محصولاتی که در قالب دو طرح ملی آندوسکوپ های انعطاف پذیر و دیگری طرح ملی هندپیس انسداد عروق تولید می شوند.
اندوسکوپ های انعطاف پذیر بواسطه استفاده از شفت انعطاف پذیر علاوه بر شکم برای قسمت های مختلف بدن همچون قسمت بالایی و پایینی سیستم گوارش، مجاری تنفسی، مجاری ادراری و… نیز کاربرد دارند.
هم حالا این شرکت دانش بنیان توانسته است با کسب گواهی عمق ساخت از وزارت صنعت، معدن و تجارت به میزان ۵۴/۸ درصد برای دستگاه برونکوسکوپ و ۶۵/۶ درصد برای دستگاه گاستروسکوپ، علاوه بر تامین نیاز داخلی، سبب جلوگیری از خروج ارز از کشور شود.
گواهی عمق ساخت نشان دهنده میزان سهم ارزش عوامل تولید و نهاده های به کار رفته در پروسه ساخت محصول در قلمرو جغرافیایی کشور است که باتوجه به اهمیت تولید ملی، دستاورد مهمی برای این شرکت دانش بنیان بشمار می رود.