اخبار فناوری و موبایل
به گزارش نیوزتل یا افزایش تمایل کاربران به استفاده از سبدهای خرید هوشمند، خیلی از شرکت ها تصمیم دارند نسل جدید و هوشمندتری از این فناوری عرضه کنند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از تک اکسپلور، همانطور که سال قبل هم با صحبت های بسیاری در مورد فناوری خودران به آخر رسید، کانسپتی هم در مورد خرید با استفاده از فناوری خودران شکل گرفت. با این طرح جدید، مصرف کننده می تواند محصولات مورد نظر خویش را لمس و بو کند و با استفاده از یک طرح دیجیتالی، دیگر در صف خرید منتظر نماند.
مفهوم خرید خودکار هنگامی در بین فروشندگان و مالکان فروشگاه ها کارآیی پیدا کرد که خیلی از آنها مدعی شدند کارشان، قربانی رواج فروش اینترنتی می گردد.
در ژوئن سال ۲۰۱۸، از تعدادی شرکت کننده در یک مصاحبه، درباره تغییر روش های خرید کردن آنها در مقایسه با پنج سال پیش پرسیده شد. فناوری مورد علاقه شرکت کنندگان، فناوری “برداشتن و رفتن” (grab and go) بود که در آن، مشتریان می توانند با استفاده از تلفن همراه خود خرید کنند. ۵۹ درصد تمایل داشتند که از این فناوری استفاده کنند و ۹ درصد از آن بهره برده بودند.
در یک بررسی اینترنتی، ۲۲۵۰ نفر از کاربران، خرید خویش را با پلت فرم “آی وند ریتیل” (iVend Retail) انجام دادند و حدودا یک سوم آنها گفتند که دوست دارند از روش پرداخت خودکار با استفاده از سبد خرید دیجیتال استفاده کنند.
“سرتینلی کیپر” (Certainly Caper)، یکی از استارتاپ هایی است که علاوه بر مفهوم خرید با کمک فناوری “برداشتن و رفتن”، فناوری های تشخیص تصویر و یادگیری ماشینی را هم به کار می برد.
این استارتاپ، سبد خریدی مجهز به اسکنر بارکد و دستگاه کارت اعتباری را مورد استفاده قرار می دهد و این فناوری را با به کار بردن دوربین های تشخیص تصویر و سنسور وزن برای اسکن خودکار گزینه های خرید به سطح نهایی خود می رساند. به قول این استارتاپ، هم اکنون مردم از فروشگاه های مجهز به این سبدهای خرید، ۱۸ درصد بیشتر خرید می کنند.
“لیندن گائو”(Linden Gao)، بنیانگذار و مدیرعامل کیپر در مصاحبه ای اظهار داشت: از نظر من، وجود امکان کرایه تاکسی یا رزرو اتاق در هتل بدون وجود امکان پرداخت هزینه خرید با تلفن همراه، بی مفهوم است.
این استارتاپ در نظر دارد به زودی، امکان خرید بدون اسکن را فراهم آورد و دو فروشگاه آن هم هم اکنون از این فناوری استفاده می نمایند. دوربین های به کار رفته در این سبد خرید، امکان انطباق تشخیص تصویر را با سنسور وزن فراهم می کنند تا خرید موجود در سبد را بررسی نمایند.
هدف شرکت ها و استارتاپ هایی نظیر کیپر از به کارگیری این فناوری، این است که علاوه بر مشتریان به صاحبان مغازه ها و فروشگاه ها هم کمک کنند.
گائو در پیامی نوشت: همه خواروبار فروشان، به استفاده از فناوری هایی که به بررسی خودکار، نصب دوربین و سنسور نیاز دارند، مایل نیستند. آنها، استفاده از چنین تغییرات اجرایی را یک خطر غیرمنطقی برای تجارت خود می دانند.
این استارتاپ می خواهد با هوشمندتر ساختن نسل جدید سبد خرید خود، امکان خرید خودکار را برای کاربران فراهم آورد. در این طرح جدید، تنها کافیست که دست های کاربر روی سبد خرید مجهز به هوش مصنوعی قرار بگیرند. این سبدهای جدید به یک صفحه نمایش مجهز است که کاربر را آگاه و راهنمایی می کند. مالک فروشگاه می تواند سبد خرید را در فروشگاه قرار دهد و امکان داشتن تجربه خرید خودکار را برای مشتریان فراهم آورد.
به گفته این شرکت، فناوری مورد نظر، هم اکنون به فروشگاه ها کمک کرده تا اندازه سبد خرید خویش را تا ۱۸ درصد بالا برند و روش خرید مشتریان را تکامل بخشند.
در روش کنونی کیپر، بارکد هر محصول، اسکن می گردد و سپس داخل سبد خرید قرار می گیرد؛ در نتیجه مشتریان می توانند بعد از اسکن محصولات مورد نظر خود، هزینه آنها را با کارت اعتباری یا اپلیکیشن پرداخت تلفن همراه خود پرداخت کنند تا رسید مورد نظر برای آنها ایمیل شود.
در نسخه هوشمندتر سبد خرید، قسمت بارکد حدف خواهد شد تا محصولات به شکل ساده تری داخل سبد قرار گیرند؛ سپس یک فناوری داخلی می تواند نوع خریدها را تشخیص دهد. سبد خرید با هر بار اسکن محصولات، ۱۲۰ تصویر ثبت می کند و وزن محصولات را هم به دست می آورد تا الگوریتم ماشینی کیپر را آموزش دهد. ترکیب بینش کامپیوتری و مقیاس های وزنی داخلی برای خرید مشتریان، نیاز به بارکد را برطرف خواهد نمود. سبدهای خرید هوشمند، اطلاعات گوناگونی همچون نقشه فروشگاه، مکان قرار گرفتن هر محصول، تبلیغات و معاملات را در اختیار مشتری می گذارند.
گزارش ها حاکی از این هستند که کیپر هم اکنون این فناوری هوشمند را در بعضی فروشگاه ها به کار گرفته است. این استارتاپ امیدوار است که بتواند از این فناوری در فروشگاه های بیشتری استفاده نماید.