اخبار فناوری و موبایل
به گزارش نیوزتل برای اولین بار در آلمان سیستمی آزمایش شده که کامیون هایی با موتور هیبریدی از کابل های بالاسر خود الکتریسیته دریافت می کنند و نیروی لازم برای حرکت را از این طریق تامین می کنند.
به گزارش نیوزتل به نقل از سی ان ان، کامیون ها و خودرو های سنگین بنزین بیشتری مصرف می کنند و در آلودگی شهرها و تغییرات آب و هوایی نقش دارند. در همین راستا آلمان چاره جدیدی برای این مشکل عرضه کرده است. این چاره شامل انتقال الکتریسیته به کامیون ها به وسیله کابل های هوایی است. به عبارت دیگر در آلمان سیستمی ساخته شده که به کامیون ها اجازه می دهد الکتریسیته را از کابل های بالای سر خود دریافت نمایند. این سیستم در ۱۰ کیلومتر از یک اتوبان در آلمان مورد آزمایش قرار گرفته است. این اولین باری است که چنین آزمایشی در یک جاده عمومی انجام می شود. به هر حال شرکت زیمنس این سیستم را طراحی نموده است. در این سیستم تجهیزات مخصوصی روی سقف خودرو ها نصب گردید تا بدین سان به کابل های برق بالای سرشان متصل شوند. این کامیون ها با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کردند. کامیون ها هنگام اتصال به این کابل ها از موتور الکتریکی استفاده کردند و از جانب دیگر هنگامیکه در جاده های معمولی حرکت می کردند سیستم هیبریدی آنها فعال می شد. همینطور در کامیون ها حسگرهایی مخصوص تعبیه شده تا کابل های برق هوایی را ردیابی کنند. به قول شرکت زیمنس سیستم eHighway کارآمدی خطوط ریلی برقی را با انعطاف پذیری حمل و نقل با کامیون ترکیب می کند. همینطور این سیستم به میزان قابل توجهی از انتشار گازهای گلخانه ای می کاهد. این شرکت ادعا می کند سیستم مذکور را می توان در زیر بنای فعلی جاده به کار برد. سیستم مذکور در بخشی از جاده اجرا شده که بین فرودگاه فرانکفورت و یک پارک صنعتی در نزدیکی آن قرار دارد. طبق اعلام زیمنس با کمک این سیستم صاحب کامیون می تواند در هزینه سوخت مصرفی در ۱۰۰ هزار کیلومتر ۲۲۳۷۰ دلار صرفه جویی کند.