چگونه با وجود ممنوع الخروجی از کشور خارج شویم؟

هر موسسه‌‌ای دارای شرایط و قوانین خاصی در مورد مدت زمان اجاره کردن اسناد، مبلغ اجاره، شرایط پرداخت و سایر موارد مرتبط به آن می‌باشد.

سالانه افراد زیادی به دلایل مختلفی مانند درمان، تحصیلات، مسافرت و… به راحتی و بدون هیچ گونه منع قضایی و قانونی ازکشور خارج می‌شوند، اما افرادی که دارای منع قضایی و قانونی یا به اصطلاح ممنوع‌الخروج هستند نمی‌توانند به راحتی از کشور خارج شوند. طبق قوانین و مقررات حقوقی افراد به دلایل مختلفی مانند: انواع بدهی‌های پولی، انجام جرم کیفری و… می‌توانند ممنوع‌الخروج شوند، با این وجود راه حل‌های مختلفی برای خروج و خروج موقت افراد از کشور وجود دارد که یکی از آنها تهیه‌ی سند اجاره و تحویل آن به مراجع قضایی است.

البته باید به این نکته نیز توجه کنید که تهیه سند اجاره‌ای فقط برای خروج موقت از کشور مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه برای دریافت مرخصی کوتاه مدت زندانیان، برای گرو گذاشتن در گمرک، استفاده به عنوان تضمین آزادی موقت زندانیان و… کاربرد دارد.

نحوه اجاره کردن سند

اگر شما برای انجام کار خاصی نیاز به سند داشته باشید و بنا بر دلایل مختلفی نتوانید از آن استفاده کنید و یا سند مورد نظر را نداشته باشید می‌توانید به مراکز ارائه دهنده خدمات اجاره اسناد مراجعه کنید و از آنها بخواهید تا سند مورد نظر شما را برایتان مهیا کنند.  برای دریافت سند شما باید ابتدا به این موسسات مراجعه کنید و از آنها درخواست کنید تا اطلاعات کافی درباره شرایط و قوانین اجاره اسناد مورد نظر در اختیار شما قرار دهند و در صورت نیاز و وجود ابهامات درباره شرایط، قوانین و مقررات با آنها مذاکره کنید.

هر موسسه‌‌ای دارای شرایط و قوانین خاصی در مورد مدت زمان اجاره کردن اسناد، مبلغ اجاره، شرایط پرداخت و سایر موارد مرتبط به آن می‌باشد. معمولا چنین موسساتی دارای یک‌سری فرم‌های مخصوص و قرار‌دادهای استاندارد برای اجاره اسناد هستند که شما باید آنها را با اطلاعات شخصی خود پر کرده و بر اساس شرایط موسسه مورد نظر آن را تایید و امضا کنید.

قبل از تایید و امضاء قرار‌داد درباره قوانین و مقرات موسسه با وکیل قانونی خود مشورت کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

نحوه انتخاب بهترین موسسات ارائه دهنده خدمات اجاره اسناد

امروزه به دلیل نیاز افراد به تهیه سند اجاره‌ای برای انجام کارهای مختلف موسسات بسیاری اقدام به ارائه این خدمات کرده‌اند. با وجود تنوع بسیاری که این موسسات در کلان شهرهایی مانند تهران و سایر شهرهای ایران دارند پیدا کردن بهترین موسسه ارائه دهنده اینگونه خدمات کار سخت و مشکلی است؛ به همین منظور برای اینکه ما بتوانیم بهترین موسسه اجاره سند در تهران و سایر شهرها را از یکدیگر متمایز کنید باید موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم:

  1. تحقیق درباره موسسات مختلف: قبل از اینکه موسسه مورد نظر را برای اجاره سند انتخاب کنیم بهتر است درباره آن موسسه و سایر موسسات موجود تحقیقات کنیم و اطلاعات کافی و مورد نیاز را تهیه کنیم تا بتوانیم آن‌ها را با سایر موسسات موجود مقایسه کنیم.
  2. مقایسه قیمت: یکی از فاکتورهای مهم در تهیه اسناد اجاره‌ای قیمت اجاره آن می‌باشد، به همین منظور بهتر است هنگام تحقیق درباره موسسه مورد نظر درباره قیمت و مبالغ اجاره آنها نیز تحقیق کنید زیرا این موضوع یک فاکتور مهم و اساسی می‌باشد.

در ادامه مقاله شما را با انواع هزینه و نرخ اجاره سند و عوامل موثر به تعیین قیمت آن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

  1. بررسی پروفایل کاری و تجربه موسسه: پیدا کردن موسسات با تجربه و حرفه‌ای تنها از طریق مطالعه پروفایل کاری آنها امکان پذیر می‌باشد، بهتر است هنگام بررسی موسسات پروفایل کاری آنها را نیز مطالعه کنید.
  2. کمک گرفتن از افراد با تجربه: در این راه بهتر است از وکیل قانونی و افرادی که در زمینه اجاره اسناد تجربه کافی را  دارند کمک بگیرید و در صورت نیاز از آنها بخواهید که بهترین موسسه را به شما معرفی کنند.
  3. بررسی نظرات و بازخوردها: مطالعه نظرات و بازخوردهای کاربران مختلف به شما کمک می‌کند تا بتوانید چشم انداز بهتری نسبت به شرکت و موسسه مورد نظر پیدا کنید. یکی از بهترین موسسات اجاره سند موسسه وثیقه دات کام می باشد که دارای سالها تجربه در زمینه ارائه خدمات در این زمینه می‌باشد.

 

شرایط دریافت اجاره سند

مراحل اجاره کردن سند

شما برای اجاره سند باید موسسه مورد نظرتان را طبق مواردی که در بالا گفته شد پیدا کنید و سپس با توجه به موارد زیر اقدام به تهیه سند یا اسناد اجاره‌ای کنید. این مراحل شامل:

  1. تعیین نوع سند: پیش از هر اقدامی باید مشخص کنید که سند مورد نظرتان را می‌خواهید به طور کامل و یا جزئی اجاره کنید.
  2. تعیین مدت زمان اجاره: برای اجاره کردن سند، باید مدت زمان اجاره آن را تعیین کنید. مدت زمان اجاره سند می‌تواند مشخص و یا نامشخص باشد.
  3. تهیه قرار‌داد: پس از اینکه مدت زمان اجاره سند را مشخص کردید باید یک قرار‌داد رسمی با تمام موارد و شرایط مورد توافق به امضاء طرفین برسد تا اجاره رسمی و حقوقی شود.
  4. پرداخت هزینه: براساس شرایط و قوانین پس از امضاء قرار‌داد باید مبلغ و هزینه اجاره آن پرداخت شود. پس از پرداخت مبلغ سند به شخص اجاره کننده تحویل داده می‌شود.

پس از پایان مدت قرار‌داد شخص اجاره کننده باید سند مورد نظر را به موسسه تحویل دهد و پس از آن قرار‌داد مختومه می‌شود.

عوامل موثر بر نرخ و هزینه اجاره اسناد

عوامل مختلفی بر قیمت و هزینه اجاره اسناد تاثیر می‌گذارد، برخی از این عوامل شامل:

  • موقعیت: مکان و منطقه‌ای که سند در آن قرار دارد تاثیر بسیاری در قیمت و هزینه اجاره کردن سند دارد.
  • ابعاد و ویژگی‌ها: ابعاد و ویژگی‌های دیگر سند می‌تواند در قیمت و نرخ سند تاثیر داشته باشد.
  • شرایط قرار‌داد: در عقد قرار‌داد شرایطی مانند مدت قرار‌داد، شرایط پرداخت آن بر نرخ و هزینه اجاره کردن سند تاثیر می‌گذارد.

تمام عوامل و موارد گفته شده در بالا می‌تواند بر نرخ و هزینه سند اجاره‌ای تاثیر بگذارد.