اخبار فناوری و موبایل
نیوزتل: شرکت آمازون احتمالاً سال آینده میلادی با تحقیقات آنتی تراست اتحادیه اروپا درباره ی آنکه آیا محصولات برند خودرا در پلت فرم فرو ش آنلاینش بر کالاهای دیگر ترجیح می داده یا خیر روبرو خواهد شد.
به گزارش نیوزتل به نقل از رویترز، به قول منابع آگاه این غول خرده فروشی آنلاین در صورتی که در رابطه با نقض قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا(DMA) مقصر شناخته شود، امکان دارد ملزم به پرداخت جریمه ای تا ۱۰ درصد درآمد سالانه خود شود. زمانبندی و تصمیم گیری در رابطه با پیشبرد پژوهش در ماههای آینده به عهده کمیسیونر آنتی آنتی تراست اتحادیه اروپا یعنی «ترزا ریبرا» است. وی مقرر است از ماه آینده فعالیت خویش را شروع کند و جانشین مارگارت وستاگر خواهد شد. قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا که سال قبل میلادی اجرا شد، اجازه نمی دهد آمازون و ۶ شرکت فناوری بزرگ دیگر محصولات و سرویسهای خویش را به پلت فرم های دیگر ترجیح دهند. کمیسیونر اتحادیه اروپا که بعنوان مجری آنتی تراست منطقه هم فعالیت می کند، در ماه مارس اعلام نمود مشغول جمع آوری اطلاعات و داده هایی در رابطه با نحوه برخورد آمازون با محصولات برند خود در «آمازون استور» است. آمازون درگزارش پیروی از قوانین خود که در ماه مارس انتشار یافت، اعلام نمود مدلهای رده بندی محصولات آن تمایزی مدلهای رتبه بندی آن تفاوتی در مورد فروخته شدن محصول توسط آمازون خرده فروشی یا فروشنده یا محصول آمازون یا محصول شخص ثالث ندارند.
منبع: نیوزتل